Sidor

onsdag 13 februari 2013

ICA-appen

Halleluja! Det är bara att skaka och laga. Ett perfekt hjälpmedel för en matmor som har idétorka.

Jag tycker det är väldigt roligt att laga mat och framför allt äta god mat. Är det något vi i min familj lägger pengarna på så är det mat. Med en jägare i huset så har vi tillgång till viltkött, vilket är fantastiskt. Med det behövs ju mycket annat för att få till dessa måltider.

Att gå omkring i affären och inte veta vad jag ska laga till middag, varv på varv och ändå inga uppslag. Det gör mig galen! Jag blir stressad innan jag ens går in.

Nu är det slut på det. Jag tar bara fram telefonen, klickar på ICA-appen, skakar fram ett recept. Jag behöver inte ens skriva inhandlingslista, det står ju där vad som behövs. Inte nog med att jag får ett uppslag det blir riktigt varierande också. Tidigare har jag tyckt att vi äter samma och samma.

Det finns ju mycket mer än bara skakaframrecept. Skaffa appen så får du se själv :)

Några goda rätter som jag skakat fram och varmt kan rekommendera:


Färsk pasta med krämig kyckling
 
Tacopaj


Fisk med lime och tomat


Vårig älggryta



Västerbottenostpaj
Tacokyckling


Fruktsallad


Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar