Sidor

fredag 18 december 2020

Födelsedag och julförberedelser

 Oj vad dagarna går fort nu. Jag älskar den här tiden med alla julförberedelser, Göra lite varje dag och njuta av dofter och pynt som plockas fram. I år ser det lite annorlunda ut, vi brukar ju alltid vara på väg någonstans. Så packning av flipflops och badkläder brukar ju också finnas på min göralista. Nu har Covid-19 satt stopp för det och vi får vackert vänta tills den här otäcka pandemin är över.

Varje år gör jag mina egna julgrupper, så även i år. Lite mat och bak blir det också.



Jag har fyllt år och uppvaktades av min fina familj. Man skulle kunna tro att jag fyllde jämnt, så många presenter som jag fick. Bakverk, Jamie Oliver stekpanna (jag älskar den), tomtar och gott att dricka, blommor och trisslotter, jag vann faktiskt 30 kr.

Här kommer lilla Ronja 


Födelsedagen avslutade jag och min man med en middag på Restaurang Testebo. Det var längesen vi vågade oss ut. Det var nästa folktomt där och Coronasäkert.

På Lucia och 3:e advent fick jag den här gulliga bilden på våra barnbarn.

Jag titta på Luciamorgon på TV och fikade. Mysigt.

Tomtar har fått komma ner från vinden och granen är på plats. 

Nu är det sista veckan kvar till julafton, jag längtar, det är en fin tid trots pandemi. Hoppas bara att familjen håller sig friska så vi kan ses en stund. Vi har ju ändå träffats under hela den här tiden så det är inga nya människor vi ska träffa. 

Tjingeling

Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar