Sidor

måndag 8 maj 2017

Pangen 10 år!!!

Vår fina, roliga och så speciella tax har fyllt 10 år, den 4 maj närmare bestämt. Klart att det blir kalas då med flagga och godsaker förstås 😃
Vad vore livet utan våran tax. Jag är så glad att få ha en sån fin kompis och jag är säker på att han trvis med oss också. Ja han rymmer fortfarande då och då, men det är mest för att han vill göra ett statement, ha ha. Oftast när vi ska på galej, det känner han på sig och börjar tjura timmar i förväg.

Bilder från födelsedagen kommer här 😍


I fredags kom sommaren, soligt och varmt. Jag tog först en tur till stan. Lite handling som stod på schemat. Jag hann med en golunch alldeles för mig själv, skönt ibland att bara sitta i sin egen värld och filosofera.

Sen hem fort som bara den... ut på altanen med virkning och lite gott att äta och dricka och ljudboken i öronen. Där satt jag i ett par timmar och bara njöt.

Kortvarig sommarglädje genast på lördag var det kallare och det kändes mer som höst än vår.
På förmiddagen gjorde vi lite robotjobb och på kvällen hade vi vänner på middag. Vi åt Baconlindad sparris på tomatbädd, Grillat vildsvin med hasselbackspotatis och svampsås och till dessert blev det Floridas nationaldessert Key Lime Paj. Det blev mycket lyckat. Mindre lyckat blev vårat travspel 😃 Söndag tog vi en vilodag.




Men vilket uppvaknande idag, flera cm snö, träd och buskar alldeles  vita. Jag fick blinka några gånger, trodde att jag drömde. Det är ju vinter ute igen. HUUUU!!!!

Veckan är igång, nu jobbar vi på så blir det snart helg igen

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar