Sidor

tisdag 2 maj 2017

Välkommen sköna vår

Nu är vi där, inne i maj månad. Underbart och härligt nu är det vår på riktigt. Idag i alla fall, vädret är soligt och det är 16 grader varmt ute. Jag känner att min tid kommer nu 😃
Tomatplantan växer
Plockat i trädgården



Vad har vi haft för oss sen sist? En hel massa som vanligt. Men vi gör väl som vi brukar och börjar från början.

Helgen efter påsk hade vi besök av barnbarnen Valle och Sigge. Valle sov kvar hos oss. Det är alltid lika skoj att ha dem här (men trött det blir man).
Vi lekte, bakade och lagade mat. Valle var rena mästerkocken han 😍





 Vi har också haft Sivert på veckolångt besök. Han är bara för söt 😍

Senaste veckan har det jobbats på. Jag har avslutat mitt uppdrag hos Omvårdnad Gävle (igen) och framöver är det vårt egna företag Sandins Såg & Kedjeservice som gäller. Det är bråda tider där nu när vår och sommar knackar på dörren. Bland annat så ska robotar väckas ur vinterdvalan och placeras ut i trädgårdarna igen. Dags för deras uppdrag, att klippa gräs. Jag förberedde vår egen i helgen, så nu är Kjell redo 😃

Valborgshelg, vi har verkligen varit uppbokade. Nja, fredagen var stillsam, vi åt Sushi och tittade på TV.

I lördags var vi hos goda vänner, Mette och Reidar i Råhällan. Vi åt god mat och tittade på hockey.
De har så fina hundar och allra helst Bella ville kela och sitta i knät.

Söndag och Valborgsmäss. Vi åkte till stan och åt en supergod middag hos Calle och Annas Pappa och hans fru, Calle och Lovisa var också med. Vi tog en promenad och titta på majelden och lyssnade på sköna maj sånger.

Igår så hade vi först storstädning i trädgården och sen jobbade vi några timmar inne på firman.

Jag inser va roligt och trivsamt vi har det hela tiden. Tiden rusar iväg och jag har äran att få vara med, mitt i denna helt underbara familj och vänkrets. Jag är såååå tacksam

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar