Sidor

fredag 10 augusti 2012

Dags för en uppdatering :)

Det märks att jag har haft fullt upp ett tag, ingen uppdatering här på bloggen på många dagar. Det mesta dagar har varit fyllda med jobb, jobb och åter jobb. Lite roliga stunder har vi ändå hunnit med.
I lördags så var det dags för den årliga skyttetävlingen för Jämtlandslaget, ett av de jaktlag som min man jagar med. Anna och jag markerade och gubbarna sköt i vild förtvivlan, nädå :) Det är en prestigefylld tävling så lite nerver hade de nog allt. Jag stoppade resultatet i fickan, medaljörerna presenteras vid kvällens middag.



I år åt vi på Söderhjelmska Gården, trevligt och gott och det var riktigt skönt att sitta i kvällssolen. Lagom till kaffet och desserten så var det dags för prisutdelning. Min man Bengt fick se sig besegrad och nöja sig med silverplatsen. Det blev Peter som fick guldmedaljen och det åtråvärda vandringspriset. Fredrik knep bronspengen.

I söndags fick vi sällskap av goa barnbarnet Ella en stund, hon och farfar tog en liten fisketur. En nöjd och stolt Ella kom hem med tre fina abborrar som hon fiskat alldeles själv :)


Jag har plockat 11 liter hallon, det blev många goda syltburkar av det. Lite kantarellplockning hann vi med också, Calle och Lovisa fick ta alla kantareller vi hittade så slapp vi rensningen.

Nu är det helg igen och jag hoppas vi får lite fint väder och kan njuta av sensommaren.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar