Sidor

fredag 31 augusti 2012

Resan till Kreta...

Åren går fort inser jag när jag botaniserade bland alla gamla foton. För ett antal år sedan gjorde jag, mina barn Calle och Anna, min vännina Monica och hennes barn John och Christian och min bonusdotter Helena och hennes kompis Frida en resa till Kreta. Kreta är Greklands största ö och den är bergig. Vi bodde i Kato Stalos, väster om Chania. Hotellet Faros vi bodde på låg på stranden, helt perfekt när vi hade barn med oss. Jag kan tänka mig vilken syn det var när vi alla 8 kom rushande ner på stranden efter frukost. Det var en sol och bad-vecka.
Kato Stalos var då en lugn by, det fanns några restauranger och några affärer. Lite mer livat var det i Agia Marina och Platanias som låg efter Kato Stalos. Vi tog bussen några gånger in till Platanias och shoppade och åt middag. Mycket glass gick det åt i värmen och hemma på vår strand fanns ett jättemysigt träd som skuggade, där satt barnen varje dag och åt sina glassar :)

Vi gjorde en Piratutflykt till havs, trevlig och bra ordnad. Barnen och vi vuxna hade en härlig dag.

Nu blir det bilder från vår mysiga resa :)
Calle och John


Anna



Calle och Anna på Piratbåten



Frida och Helena

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar