Sidor

fredag 3 augusti 2012

Shoppingtime...

Finns det några shopping malls i Goa? Ja det kände jag att jag måste ta reda på. Vi gjorde ett försök när vi var i Calangute sist blev vi lurade av en taxichaufför som sa att han skulle ta oss till en ShoppingMall i Candolim, vi hamnade i en mattaffär. Jag vill inte beskriva här vad jag sa till honom när vi äntligen lyckades ta oss ut ur affären. Han väntade på oss förstås eftersom han inte hade fått betalt för skjutsen ännu. Där kom mitt första tips :) Betala ALDRIG i förskott, då kan du stå dig slätt och kanske får gå tillbaka.
Nu är jag nyfiken på om det faktiskt finns ett STORT ShoppingMall i Candolim som han sa.
Googlar lite om det...
Japp, det finns :)

Acron Arcade, här finns tydligen allt man behöver och inte behöver :) Ligger på Fort Aguada Road och har öppet alla dagar i veckan.


Det finns ett till, Valanka Shopping Center i CALANGUTE, såg inte det sist då handlade vi på Babutes supermarket på Gaura Vaddo, alldeles vid Taxiparkeringen :)
Lånat bilden från virtualtourist.com


På Babutes var det bara kontanter som gällde vid betalning (det är det nästan överallt).

I Panaji finns det ett större utbud av affärer. Vi får nog göra oss en trip dit också.

Nästa inlägg är ju Berättarfredag, lite goa minnen från resan till Rhodos som jag och min dotter Anna gjorde i augusti 2009.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar