Sidor

lördag 25 augusti 2012

Hösten på intåg

Det händer inte mycket nu utöver jobb, jobb och jobb. Sommaren går mot sitt slut, semestern är över och skolorna har börjat. Det här blev en negativ början på inlägget det.

Det jag menar är att jag alltid känner ett missmod den här årstiden, jag vill så gärna stanna i ljuvliga sommardagar mycket längre. Samtidigt är det en skön känsla när allt återgår till "normala gängor".


Föredrar sommar ja'
        
Jag har mycket att se fram emot under hösten, köket SKA bli klart, vi har varit kökslös sen i mitten av april. Det är inte så roligt längre vill jag lova. Det har strulat lite med både det ena och det andra. Så här ser det ut hos oss:
 

Jag har nästan glömt hur köket som vi beställt ser ut, så det hoppas jag blir en glad överraskning.

När det blir mörkt om kvällarna igen så känns det rätt att ta fram både virkning och släktforskningen. Spännande och roligt att se vad fingrarna kan komma fram med :)

Planering inför vår resa till Indien i december, det är mycket att göra innan. Vi är många som ska fira både födelsedagar och jul i Calangute Goa. Vi blir 12 personer och det ska bli så roligt. Det som tar lite tid är vaccineringar och visumansökningar. Om du är nyfiken på vår resa och lite annat smått och gott om resor,  Jag har också tänkt blogga under vår semester i Goa.


Den här helgen är det Släktforskardagarna i Gävle, det blir naturligtvis ett besök där. Jag har tänkt gå på en föreläsning om hur man letar vidare efter sina utvandrade släktingar i USA när internet inte räcker till.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar