Sidor

tisdag 14 augusti 2012

Nu är det bokat!

Äntligen klart! Jag har haft lite is i magen och inväntat ett prisvärt flyg till Goa. Jag har haft stenkoll den sista veckan men tyckt att priset borde kunna gå ner lite. Så igår morse när jag bara skulle stänga av datorn så tänkte jag att jag gör en snabb priskoll på Momondo.se. Å va glad jag blev när jag såg att priserna sjunkit, och inte lite heller. Jag skred till verket och bokade snabbt våra flygbiljetter.



Vi kommer att flyga ut den 13 december kl. 07.55 från Arlanda, mellanlanda i München och i Mumbai (Bombay), där byter vi till inrikesflyg som tar oss sista biten fram till Goa. Vi landar på Dambolim Airport kl 06.40 den 14 december. Hela utresan tar ca 18 timmar.
Hemresan påbörjas den 28 december och kl. 11.20 den 29 december landar vi i Sverige igen. Den här turen tar drygt 20 timmar.
Kan ju låta lite jobbigt med så många restimmar men det brukar gå smidigt och bra. Vi får se även resdagarna som semester :)

Jag mailade hotellet Ondas Do Mar, där vi ska bo med en förfrågan om Pick Up på flygplatsen. Inga problem alls, fick frågan om jag ville ha AC-taxi eller Non AC-taxi. Vad tror ni jag svarade ??? Billigt var det också :)

Nu börjar planeringen ta lite form. Allas pass är klara, hotell, flyg och transport bokat. Nu är det vaccinering som kvarstår för några av oss. Sen ska vi ta tag i Visumansökningarna, sen sist vet jag att det var lite knepigt att fylla i dem och handläggningstiden var lite lång då. Så nu är frågan, kanske det är lika bra att ansöka så fort som möjligt. Ska kolla lite på Indiska Ambassadens hemsida, där brukar det finnas bra uppdaterad information...

Efter har kollat på indianembassasy.se så är det ttservices.se som handhar ansökningarna nu. Bra information om hur det ska fyllas i, vilka krav som ställs och hur mycket det kostar osv.
Kan nog vänta nån vecka till med att fixa detta.



Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar