Sidor

lördag 11 augusti 2012

Letar febrilt...



Igår kväll började jag på allvar att leta efter bra och billiga flyg till Goa, vilket vad lite knivare än jag trott. Eftersom Calle från början skulle resa hem ett par dagar innan oss andra så har jag försökt hitta samma flyg ut för oss alla. Nu visade det sig att Calle har fått ledigt några dagar till från sitt jobb och kan även resa hem med oss andra. Jag blev så glad :)

Då kastade jag mig över Momondo.se och sökte på flyg 13-28 december för ALLA.
Det är en jättebra sida att söka på men lite pyssligt. Priserna ändras flera gånger om dagen och det kan skilja flera hundralappar från gång till gång. Jag vill gärna hitta ett riktigt bra pris. Det bästa pris som erbjuds just nu är det lite väl lång restid på. Utresan är ok på 18 timmar med hemresan tar 31 timmar, vad ska vi göra i Munchen i 13 timmar innan sista flyget går mot Arlanda. Hemresedagen brukar vara nog jobbig ändå och jag vill helst bara knäppa med fingrarna och så är jag hemma då.
Sökandet fortsätter :)

Nu är det dags att presentera mig och mitt resesällskap :)
Här är vi:



Jag, Anneli snart 44 år
Reseledare på den här resan också:)
Älskar sol och värme
Bokslukare, helst ljudböcker
Gillar tekniska prylar
Korsordslösare
Vill ha koll







Bengt, min man 54 år
     Jakt -och fisketokig
     Lite lat
     Litar på att jag fixar saker
    Kan ligga i solen i timmar
    Pratar om det behövs





Calle, min son snart 21 år

Är en cool kille
Snäll och omtänksam
Har alltid något på gång
Trivs i solstolen
Glömmer sällan något

Anna, min dotter 16 år
Glad och sprallig
Pratglad
Virrig och glömsk
Älskar hundar, datorn och sin Iphone
Kaos= städat och fint





Kjell, min pappa 63 år
Fotbollsfantast
Gillar kaffe och att lösa korsord
Har rolig humor
Lite underfundig


 



Marianne, min mamma snart 62 år
Pratglad
Shoppingtokig
Sitter aldrig still
För energisk fast hon borde vila
Hjälpsam




Ja, det här är vi som tillsammans ska uppleva Norra Goa, Indien under ett par veckor i december.
Vi får sällskap av min härliga svägerska Kerstin och hennes sambo Anders och hans son Jonas, Kerstins son Fredrik och hans sambo Malin och deras lilla dotter Elsa. Har inte frågat om lov att lägga upp bilder än så det får bli en annan gång :)

Vi blir tolv personer som ramlar in på hotellet Ondas Do Mar i Calangute. Inte konstigt att jag längtar, eller? 123 dagar kvar till avspark (som pappa skulle säga).

December månad i vår familj är födelsedagstät. Så vi får några födelsedagar att fira under vår semester. Jonas fyller år på resedagen, Kerstin fyller jämna år den 21:a och Calle fyller på julafton. Undrar om det går att ordna fram prinsesstårta, ha ha.


Tjingeling
Paradisfrun


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar