Sidor

torsdag 22 augusti 2013

Tennbröllop

Ja, det firar jag och min man Bengt imorgon. 10 år som gifta. Otroligt, var har dessa år tagit vägen?
Jag tänker tillbaka på den dagen och ler, det var en alldeles underbar dag. Som en bal på slottet, Ja inte riktigt, jag hade båda mina skor med mig hem :)


"... jag vill älska dig, dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt."



Vackra ord som betyder och innefattar mycket, ett löfte som ska tas på största allvar och menas med varje bokstav. I glädje och sorg, det är verkligen sant.I det ögonblicket i kyrkan vill man inte alls tänka på sorg utan bara ren glädje. Men livet är inte så, det innehåller båda delar som man tillsammans tar sig fram genom. Glädjen är lätt som en sommaräng och sorgen som det djupaste mörka hav. Att ha någon vid min sida både när det blåser och är kavlugnt betyder mycket för mig.

En vän sa till mig en gång; Gud ger dig inte svårare uppgifter och prövningar än du klarar av. Det är verkligen sant, när man tror att det här klarar jag aldrig så står man plötsligt där och har fixat det. Hur det gått till är det sällan man vet. Jag är tacksam för hennes ord och jag tänker på dem ofta.

Jag är tacksam för varje dag, månad och år som jag får dela med min älskade man.



Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar