Sidor

lördag 21 september 2013

Styr kosan mot Goa...Igen

Lånad bild från Calangute.se

Ja, så blir det. Vi har bokat ännu en resa till Goa, Indien. Same procedure as last year, det blir hotell Ondas Do Mar på Holiday street i Calangute, igen. Jag måste erkänna jag är helt förälskad i denna by/stad. Vi blir några färre som reser än förra året. Den här gången blir det jag, min man Bengt, min dotter Anna och min systerson Jocke som reser. Det blir första gången för Jocke så det ska bli spännande att se och höra vad han tycker om stället. Vi åker 4:e januari och kommer hem 20:e januari. Sådär 104 dagar till avresa.

Hotellet är bokat och klart, vi får till och med bo i samma rum som sist, nu återstår det att hitta lämplig flygresa. Jag håller som vanligt koll på Momondo.se. Tycker den är absolut bästa sighten i djungeln av sighter.


Vi har lyckats ha kontakt med våra indiska vänner under året. Så det känns extra härligt att åka tillbaka den här gången. Tack för telefoner och Facebook :)
Kvinnan Laksmi som är helt fantastisk kan inte läsa och skriva så vi har haft kontakt via telefon sen hennes bror skaffade telefon. Det är underbart att höra hennes röst. Hon är så varm och glad trots att hon och hennes familj har det väldigt tufft att få vardagen att gå ihop.

Vi vet inte hur bra vi har det egentligen. För mig är det uppenbart, stressar igenom livet och klagar på små banala saker. Hu, jag skäms när jag tänker på det.

Jag vill gärna vara till hjälp för mina vänner där borta och alla andra där också. Det minsta jag kan göra är att shoppa så mycket jag orkar :) Pengarna går till något väldigt bra, till familjers överlevnad.

Namaste, vilket betyder en vördnadsfull hälsning till dig
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar