Sidor

måndag 28 oktober 2013

68 dagar kvar!


En ny färgrik och underbar senhöstvecka har precis tagit sin början. Visst blir man stum av all den prakt som naturen bjuder på just nu. Visst, det är kyligare mornar, Risk för frost och is på vindrutan. Jag är ingen vintermänniska, jag fryser konstant från nu och fram till mars/april. Men jag tycker det är väldigt vackert på både hösten och vintern. Dessutom gillar jag utflykter och man kan ju alltid tända en brasa.

Resan…ja, planeringen pågår. Alla har sina pass klara, vaccinationer är nästan klara, Jocke ska ta en till dos av Twinrix, alla utom jag tar ju sina huttar av Dukoral närmare resan. Jag får nöja mig en ”utifall-dos penicillin”.

Bilderna lånade från Elinda.se
 
Jag har bokat flyget och priset blev kanonbra. Vi åker med Emirates via Dubai och Bombay till Goa. Det blir spännande att resa med ett nytt flygbolag. Sista sträckan Bombay – Goa flyger vi med Jet Airways (gjorde vi sist också) så det är vi bekant med.

 
 

Bilderna är från Emirates.com

 
 
 Jet Airways - bild från planespotting.com

Visumansökningarna, det är dags nu, det känns som det ligger på. Gången för att söka visum känns det som jag kan vid det här laget, dessutom verkar det alltid gå fortare än det som står på deras hemsida. Sist hade vi våra visum inom två veckor. Sen ska väl allt vara klart.

Nä just ja… parkeringen för bilen, måste boka in oss på Benstocken också. Ett mail till Ondas Do Mar med våra ankomst och avgångtider så de kan hämta/lämna oss på flygplatsen Dambolim i Goa.

Kollade vädret i Calangute på klart.se. Det börjar bli stabilare väder, regnperioden är snart över.

 
 
 Sist ut i dagens inlägg, en presentation av Jocke så klart som ska göra sin första resa till Indien med oss... Tadaaa!
Jocke snart 19 år är min systerson och gudson. Ja jag säger så, jag vet att det heter fadder, men jag tycker att gudmor låter mycket härligare. Han går sista året på gymnasiet, Polhemskolan i Gävle. Jocke är en smart, ödmjuk, härlig och rolig kille och det ska bli såååå roligt att få visa honom den underbara plats som Calangute och Goa är.
 
 
Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar