Sidor

fredag 16 juni 2017

Ljuva sommartid!

Sommarlov! 
Ja det är nu alla barn går på långledighet. Jag blir så glad av att se barnen bubbla av glädje över att det är sommarlov, kanske inte just för ledighetens skull utan för att till hösten börjar de en "ny" klass, de är liksom ett år äldre. Studenter som sjunger ut sin glädje över att skolan är över och det är dags för vuxenlivet. Jag önskar dem verkligen lycka till och hoppas att livet är snällt mot dem. När studentflaken dunkar förbi så blir jag alldeles varm och glad för deras glädje. Ja ni fattar nog 😃

Vårt barnbarn Ella har också haft skolavslutning, hon har gått ut 1:an, det är stort det. Jag ville naturligtvis vara med och fira det. De hade gjort så fint på skolgården och pyntat och dukat upp. Barnen sjöng och dansade och sen fikade vi så klart.


Häromkvällen var Ella och lillasyster Tuva hos oss. Då blir det stoj, bus och skoj.




Fredag idag IGEN, en vecka kvar till Midsommar. Det ser jag fram emot, jag vill så gärna ha fint väder i år, så SNÄLLA vädergudar var på min sida!
Dagens agenda är lite jobb och sen handling och förberedelser inför morgondagens grillkväll.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar