Sidor

måndag 11 september 2017

Shopping i Ullared

I helgen har det shoppats loss, vi har tillbringat helgen i Ullared och spenderat många timmar inne på Gekås.


Tidigt i fredags morse startade vi bilfärden ner mot Ullared. Med på turen hade jag Calle & Lovisa, Anna & Pontus och Mona. Vi delade upp oss, Calle och jag i firmabussen och resten av gänget i Calle o Lovisas Skoda.

Med några få stopp för mat och bensträck var vi på plats tidigt på eftermiddagen.
Taggade på shopping satte vi igång att beta av shoppinglistorna 😃




Fikastopp i Sportbaren och mat i restaurangen hann vi med några gånger.

 Kundvagnsparkering utanför Sportbaren och menyn i Gekåsrestaurangen.


 Resten av tiden har det handlats, vridits och vänts på massor med prylar, snigelfart i långa rader, massor med folk och långa köer. Men så roligt vi har haft. På kvällarna har vi varit helt slut och nästan bara tippat i säng i hyrstugan.






Skohornet är som om min pappa Kjell själv hade sagt det "Ingen jävla plastaskit" 😃😃



Sova med Ola-Conny, det örngottet hoppade jag över. Vem det nu än var så har hen suttit för länge i kundvagnen 🙈.


Lite av mina fynd dessa dagar 😃






 Igår söndag var det dags att rulla hemåt igen. De första milen spöregnade det sen lättade det upp lite, lunch i Ödeshög, krypkörning och långa köer utanför Stockholm, några bilar som kört in i varandra (verkade inte som det var några personskador tack o lov).
Ett sista stopp i Uppsala på Starbucks, en pumpkin spice latte, som jag längtat efter den.


 Väl hemma igen så var middagen klar. Bengt hade gjort sin berömda köttgryta, å så gott.
Pangen fick förstås lite presenter, bl a godis från Mona.



Såg inte en skymt av Ola-Conny eller Morgan men många bra inköp har jag gjort på sånt som jag verkligen behövde och även inköp som jag inte visste att jag behövde. Bland annat riktigt snygga tallrikar, en resväska, en lampa och massor av annat.
Dags att börja på en ny inköpslista till nästa resa, så klart att jag ska åka igen 😃

Tjingeling
Paradisfrun








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar