Sidor

söndag 6 januari 2013

Gott Slut o Gott Nytt!


Det är nytt år igen. På något vis känns det som tiden går fortare och fortare. Som barn tyckte jag att en vecka var en evighet, nu känns det som ett enda andetag. Var tog 2012 vägen? Hann jag alla måsten och allt jag önskat och planerat att göra? När jag ser tillbaka på året som var så var det väl precis som vanligt. Sorger och glädjeämnen i blandad kompott. Ett bröllop, ett barnbarn kom till världen och vi förlorade några kära.


Min man och jag blev företagare och vi har rustat köket hemma (vilket tog väldigt lång tid). I slutet av året flyttade vi firman till nya lokaler, vilket slit det blev.
Året avslutades med en resa till Goa i Indien. Precis vad vi behövde, bad och sol och äventyr. Att fira jul på andra sidan jordklotet kändes helt okej :)




Nu ser jag fram mot 2013 och vad det här året ger. Ödmjukt och eftertänksamt ska jag försöka ta dagen som den kommer, inte planera så mycket som jag brukar. Min lediga tid ska vara som tom som möjligt i almanackan så det får finnas mer utrymme för spontanitet. Det är vad jag önskar i alla fall, sen brukar sällan önskningar slå in. Då får jag ta det också.

Önskar er alla en god början på nya året

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar