Sidor

onsdag 9 april 2014

Här i Paradiset

Under tiden som jag är upptagen med allt vad vardagen innebär så har vi både hunnit ställa om klockan till sommartid och komma ända in i vårmånaden april. ljuvligt, ljuset är på intågande och värmen likaså, hoppas jag i alla fall. Påsktiden är här och en lite längre ledighet med den. Det ska bli skönt med några extra dagars ledighet.

Jag satt häromdagen och läste igenom mina gamla inlägg här på bloggen och inser att sista året har det inte varit många inlägg. Synd för jag tycker det är roligt att skriva och berätta om min vardag och mina intressen, vilka jag hoppar friskt emellan. Det händer ju liksom saker hela tiden, stort som smått och allt är ju värt att få plats, nja... vissa saker vill även jag bara glömma så de skriver jag ju inte om heller.

I slutet av mars fyllde min man Bengt år och jag visste att jag inte skulle hinna baka något så jag bad vår bakdrottning Lovisa om hjälp. Kolla in den här fantastiska tårtan!


Vad passar bättre än en Stihl-ig tårta till en Stilig man, hi hi

Födelsedags"barnet" och även vi andra blev stumma när Lovisa höll fram tårtan. Det är helt otroligt vad hon kan! Efter det här är det inte ens någon idé att jag ens försöker mig på att göra tårta själv. Tur att jag har en så duktig svärdotter.

Några impulsköp har jag också lyckats med den senaste veckan. En Kärcher fönstertvätt och en ny HP skrivare då min gamla bestämde sig att gå i graven. Nöjd med båda inköpen. Fönstren blev rena i ett huj och vi kan se ut igen. Det var inget roligare med maskin men det gick bra mycket fortare. Nya skrivaren har jag precis installerat så det återstår att se hur nöjd jag är med den, den skriver ut i alla fall.


Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar