Sidor

måndag 21 april 2014

Möta våren i Paris


Det verkar vara årets grej, att möta våren i Paris. Massor med människor reser just nu till Paris. Det gör de rätt i, det är en fantastisk stad på många sätt. Många sevärdheter, vackra byggnader, franska och Café au lait. Jag har varit i Paris många gånger och njutit varje gång. Det är härligt att strosa i konstnärskvarteren, ha picknick i parken vid Louvren. Eller bara sitta i solen på ett café och titta på folklivet. Ja, jag längtar tillbaka.

I augusti7september 1997 var jag också i Paris, då lades en sorglig dimma över Paris. Lady Diana dog då i en bilkrasch vid Pont de L'Alma-tunneln. Det var fullt med reportrar och ett hav av blommor vid platsen. Jag lade en bukett rosor där.


Sacre Coeur är otroligt pampigt
 
Likaså Champs Élysées, den går ändå från Place de la Concorde till Place Charles Du Gaulle, där L'Arc de Triomphe finns.
 
 Det blir ingen bild på Eiffeltornet här hos mig på bloggen, det finns det så många andra som lägger upp.

Ha en härlig annandag påsk, ut i vårsolen och njut. Det ska jag göra

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar