Sidor

fredag 28 augusti 2015

NEW YORK

Helt otippat när det gäller mig. Dit alla andra åker, åker inte jag. Det har varit min filosofi länge. Inte för att vara kärringen mot strömmen utan jag vill uppleva och se själv, komma hem och kunna berätta något nytt.
Lånad bild. http://www.ssn.tv/soul-of-the-south-goes-to-new-york-city/

Men nu är det bestämt, bokat och klart. Det blir New York i oktober.
Varför? Jo min dotter Anna är sedan ca en månad tillbaka i Avon, Connecticut. Hon jobbar som Au pair där. Hon ska vara där i ca 1 år. Det är inte alltför långt från New York så vi har valt att träffas där för några dagar.
Lånat bilden av Anna
Vanligtvis när jag bokar våra resor använder jag mig av momondo.se. Den här gången har jag valt att boka direkt med  Norwegian. Bästa alternativet var att boka LowFare+, då ingår både bagage och mat ombord. Det tar ju ca 8,5 timme att flyga så nog behöver man få lite i magen allt.
Aftonbladet.se

Vi flyger från Arlanda och landar på JFK, New Yorks största internationella flygplats. Bara det blir ju en upplevelse. Jag har varit på Chicagos flygplats för ett antal år sedan och den var stor, fjärde störst i världen. Ska bli spännande att se JFK nu, sägs i alla fall vara världens mest trafikerade flygplats.
Ett tips är att använda Norwegians lågpriskalender om man inte är så beroende av vilket datum man ska åka. Då kan man spara fina pengar att göra annat med när man väl är på plats.

Den här gången blir det en kortare tripp, 4 nätter bara. Anna har bara ledigt på helgen och det är ju för att träffa henne som vi åker. Om 33 dagar åker vi, LÄNGTAR!!!!

Innan dess ska jag läsa på lite var vi kan tänka oss att bo. De tips jag har fått att det är ett MÅSTE att bo på Manhattan eller Time Square. Det tror jag då rakt inte, jag kommer att satsa på närhet till tunnelbana istället, och det gör absolut inget att det tar en stund att komma in mitt i smeten. Jag vill ha snygga panoramabilder också :)
Det är rätt dyrt med hotell enligt mitt tycke, jag kommer inte att välja ett hotell som kostar skjortan bara för att bo mitt på Manhattan.
Annas värdmamma hade några tips så jag väntar in dem innan jag trycker boka känner jag.


Tur att helgen är här så jag kan klicka mig runt i hotellvärlden och omgivningarna och förhoppningsvis valt ett bra alternativ innan det är måndag och jobb igen :)

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar