Sidor

söndag 4 september 2016

Augustidagarna som gått...

Augusti har varit en bra månad. Mycket för själen blev det nu när jag tänker tillbaka.Jag var otroligt spänd och orolig för hur jag skulle klara av pappas födelsedag utan att ha honom här. Nu blev den dagen så bra på alla sätt. Pappas bror och jag besökte pappa i minneslunden tillsammans och drack kaffe och pratade en stund. Det kändes så bra.


På kvällen hade jag bokat på restaurangen Libanesen på hörnet. Jag, Bengt, Calle & Lovisa åt en 20rätters Meze. Så himla gott var det. Blev en fin avslutning på pappas födelsedag.



Vi har plockat svamp, saftat blåbär. Med andra ord fyllt på vinterskafferiet med godsaker.





Vi har firat bröllopsdag, 13 år. Jag är fortfarande tokkär i min man. Vi firade denna dag med lite godis till mannen och blommor till mig. Sushi till middag, som har blivit en stor favorit hemma hos oss och lite gott i glasen.
Varje bröllopsdag är kalasdag hos oss. Det är viktigt att fira kärleken och varandra ofta och speciellt på bröllopsdagen.




Eftersom mat är en av våra stora passioner så har vi självklart både ätit surströmming och kräftor. Surströmming älskar vi så det har vi hunnit äta 2 gånger. 



Även köket har uppgraderats med en ny kompis, en Croc Pot. Jag bara älskar den. Varför har jag inte köpt en sån här tidigare. Den är bara såååå bra. Och gott blir det också! Hittills har jag provat på helstekt kyckling (blev supergott) och en biff stroganoff, god även den. I med allt och tryck på knappen, sköter sig själv och sen är det klart att äta. Underbart! Jag kan göra vad jag vill under tiden :)

Senaste veckan  har det varit en massa förberedelser inför att Anna homecoming, hemligt så in i... att vi skulle ha en överraskningsfest. En massa matlagning och bakning, som alltid när vår familj träffas så är det dignande bord med mat och godsaker. Mer om detta i ett eget inlägg :)

Hösten är här och luften är svalare. Jag älskar höstens alla vackra färger men inte att det blir kallare.

Tjingeling
Paradisfrun


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar