Sidor

måndag 14 augusti 2017

Pappa Kjell och veckan som gått

Den dag som jag förr om åren alltid har sett fram emot är pappas födelsedag (han själv tyckte aldrig om att fylla år) har jag de senaste veckorna oroat mig för. Det var precis samma förra året. I lördags var det pappas födelsedag och för andra gången så finns han inte här bland oss. Han fick lämna jordelivet för exakt 614 dagar sen.
Vi åkte till honom, till minneslunden i Ljusne. Vi hade blommor, kaffe och Napoleonbakelser med oss (pappas favoritbakelse). Vii fikade och bara var där en stund.
Det är tungt när en så fin och snäll människa måste gå så tidigt ifrån oss. 
Jag saknar pappa så oerhört mycket💗
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!




På kvällen så samlades vi hela familjen, vi är ju 14 stycken (än så länge) och hade kräftkalas. Jag är lycklig jag som har en så fantastisk fin familj! Behöver man nåt mer i livet 💗???

Nu har jag ju även kommit på hur man gör egen Sushi, Pinterest is da shit! Jösses vad många recept och va mycket inspo det finns där. Så när Anna kom hem på en sleepover så gjorde vi Sushi. Så himla gott!

Vädret har ju varit lite si och så den här sommaren eller så är det en helt vanlig svensk sommar. Inte så bra sommar om jag får tycka till. Därför så gäller det att ta vara på de sommarkvällar som bjuder på finväder. Vi tog en tur ut med båten och metade lite, fika hade vi så klart med oss, det är viktigt det. Vi lyckades få några abborrar till slut. I antalet vanns jag. Puh... sån tur... jag kan höra tugget ifall det varit tvärtom.

Å vad vore en vecka utan en stund med några barnbarn. Valle och Sigge denna gång 😍

Nu jobbar vi på med ny vecka. Spännade att se vad den bjuder på 😃
Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar