Sidor

torsdag 3 augusti 2017

Sommarsverige

Vi hann knappt komma hem förrän vi drog iväg igen. Det gäller att maxa ledigheten 😃


Tidig fredagmorgon reste vi tillsammans med goda vänner, Reidar och Mette norrut , mot Östersund och Frösön. Fikastopp så klart!
Vid 11-tiden var vi framme på Frösön och mässan Game Fair där. Vi gick runt några timmar och tittade bland alla utställare. Det var inte så stort som vi trodde att det skulle vara där.  Vi hade bokat en övernattning på Hotell Linden mitt i Östersund, superbra läge och alldeles ok hotell, frukosten var också bra. Eftersom det både var Game Fair mässan och Strorsjöyran så var det ganska fullbokat när vi började leta hotell. Men ett familjerum på Linden löste problemet. Vårt rum hade 2 rum 😃
På kvällen gick vi ut och käkade på restaurangen 3 rum, trevligt och gott.













Mette och Bengt i en biljardrunda


Vi hade tidigare bestämt att vi också skulle åka till Game Fair mässan i Kall på lördagen men vi hade tänkt åka hem på kvällen.






Nya planer, vi bestämde att stanna en natt till i Norr. Ivrigt började vi leta boende för natten. Det var inte lätt men till slut hittade vi Sundmans Fjällgård, ett vandrarhem med självhushåll utanför Järpen. Vilken pärla! Underbart fint ställe att bo på. Sundmans Fjällgård har tidigare varit en internatskola för samer, verksamt mellan år 1885-1985.
Efter frukosten och några trevliga samtal med andra gäster på fjällgården var det dags att styra kosan hemåt igen.












Fika är viktigt
 Mina inköp blev Älgörtsdricka och smörkubb. Ja korvar och tunnbröd också men det åt vi upp innan jag hann fota 😃


Vi hade tur med vädret! Enligt prognosen skulle det bli kallt och regn men istället blev det alldeles perfekt varmt och soligt. Ibland har man tur.

Hemma igen och jobbet är i full gång.

Måndagkvällen tog vi en tur och metade lite, Pontus fick den största och nästan enda fisken.

Tisdag var vi till Iggön och firade Pontus på födelsedagen.


 Livet är till för att levas och ta vara på varje dag. Jag är så tacksam, varje dag, att jag får uppleva, känna glädje, vara med dom som betyder mest för mig. Att vakna upp och möta en ny dag med nya spännande saker. Att bara vara jag och veta att det räcker 💗💗💗
Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar