Sidor

söndag 23 september 2018

Hösten är här

Nu är det höst tycker jag, värmen hänger kvar lite än förstås. Man får ta vara på den sista värmen och de ljusa dagarna. Snart är det mörkt när vi kliver upp och åker till jobbet och mörkt när vi åker hem.

Tur att vi har resan till Phu Quoc att se fram emot med sol, bad och värme.

September hittills har innehållit mest jobb, men även lite trevligheter och glada stunder.

Anna och Pontus har äntligen flyttat in i sitt hus här hemma i Oslättfors. Så himla glad är jag för det!

En dag i Uppsala med Anna, Lovisa och Emil. Gränbystaden och obligatorisk kaffe på Starbucks. Den egentliga orsaken till dagstrippen var att jag skulle på en ögonkontroll, så då passade vi på att roa oss lite också.


Vi har varit på Pinchos och ätit gott med Kjell och Lisa.

Min älskade mormor har haft födelsedag, 90 år blev hon och jag hoppas att det var stort kalas i himlen.

Barnbarnsdagar är det bästa som finns. Man får ta chansen till varje liten stund. Emil och Tuva har varit flitigast att besöka farmor och farfar på senaste tiden.




Eftersom Annas rum blev tomt här hemma så har jag gjort ett barnbarnsrum. Tuva var först ut att inspektera och leka där. Betyget blev godkänt, hon tyckte att det blev ett bra rum till alla barnen.

Jag avslutade helgen med att tvätta alla fönster, så skönt att ha det gjort innan det blir kallt.

Tjingeling
Paradisfrun


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar