Sidor

söndag 2 september 2018

Phu Quoc Vietnam

I Phu Qouc i Vietnam ska jag fira min 50-årsdag. Det ska bli så roligt och spännande. Vi blir borta i 19 dagar och med mig på resan är så klart Bengt, Anna, Pontus, Calle, Lovisa och farmors kille Emil.


Jag har länge planerat att inte vara hemma och fira min dag och rätt tidigt bestämde jag mig för Vietnam och ön Phu Quoc. Allt jag läst om ön är att den är fantastiskt fin, grön och lummig och underbara stränder. Ett ställe där man kan ta det lugnt och ladda batterierna inför den långa vintern och bara vara. Ingen hålligång ö som sagt.
Lånad bild från http://phuquocbeachvacation.com
Geografiskt så ligger den väster om fastlandet.

Det är precis det jag vill göra, vara tillsammans med min familj, dela upplevelser och minnen med dom. Så 2 1/2 vecka med dom alla känns så lyxigt och jag ska njuta varje sekund.

Här är jag och mitt fina resesällskap 💕


Den här gången har jag bokat flyget med Emirates, det blir 2 mellanlandningar både på vägen dit och hem. Vi har åkt med Emirates tidigare och dom är faktiskt outstanding när man flyger ekonomiklass. Så bra!



Flyget för oss alla (Emil har knäplats) kostade ca 59000kr. Jag är supernöjd, jag vet att vi kommer att få bra service och sköna bekväma stolar, även om man har långa ben. Proffsiga är dom.

Var ska vi bo?
Det var lite svårare att bestämma. När jag inte har varit på ett ställe tidigare brukar jag läsa på en hel del. Till slut får man en överblick och kan börja jämföra boenden. Jag hittade en trevlig (hoppas jag) och mysig resort som ligger på Long Beach. Tropicana Resort heter det och verkar vara en liten resort men med allt man kan behöva och tänka sig. Vi har bokat 3 standardrum med utsikt mot trädgården. Det kostar ca 35000kr för 16 nätter. Det ingår även hämtning/lämning på flygplatsen.
Lånat bilden hos https://www.agoda.com/sv-se/tropicana-resort-phu-quoc
Lånat bilden hos https://www.agoda.com/sv-se/tropicana-resort-phu-quoc
Det finns en hel del kvar att göra innan avresa, vi ska boka parkering, vaccinationer och även visum ska vi ha. 
Jag längtar och kan knappt vänta. Som pappa skulle ha sagt, 86 dagar kvar till avspark 😃

Tjingeling
Paradisfrun



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar