Sidor

söndag 22 december 2019

Det lackar mot jul...

Söndag 1:a advent var det dags för tillverkning av julegotter och mys med familjen. Det blev en lyckad dag med många olika sorters godis och pepparkakor. Emil och Alice var bästa bagarna så klart. Vi hann även med en massa mys och gos.









Som traditionen är hos oss så har jag gjort några julgrupper som kommer att dofta så gott 😍Anna & Pontus, Calle, Lovisa & Emil fick en varsin jullykta.

Sorg, Glädje och Ullared fyllde 2:a adventshelgen.
Tänk att det är 4 år sen papppa gick bort, så oändligt saknad 💕 4 år sen samma dag föddes vårt älskade barnbarn Sigge 💕


En helg om året nära jul så åker vi till Ullared och handlar allt vad vi orkar. Sånt som vi behöver och även sånt vi inte visste att vi behöver 😄 Välfyllda bilar hem.




Förra helgen och 3:e advent så blev det mest pyssel och Julmarknad i Högbo. Supermysigt, synd att det inte fanns någon snö.



Ella och Tuva har varit hos oss några dagar när deras föräldrar var på födelsedagsresa, Rebecca har fyllt 40 år. Tommy har fyllt 38 år. De fyller dagarna efter varandra.

Igår samlade jag kraft och mod, åkte till Ica Maxi för att julhandla. Det var det fler som gjorde. Ett par gånger fick jag nästan panik, så mycket folk.

På kvällen tog vi en prommis ner till svägerskan som fyllde år. Väl hemma igen blev det lite julförberedelser, drömtårta och Sherrysill.

Idag är det 4:e advent och jag har tänkt hinna mycket. Julskinkan ska bakas i ugnen och jag ska även göra smörgåstårtor till uppesittarkvällen imorgon.

Vips så är julen här igen. Min bästa tid på året.

 Två dagar kvar till Julafton och Calles födelsedag. Jag längtar till att få fira en skön och mysig jul med de mina 💕

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar