Sidor

tisdag 31 december 2019

Juldagarna

Vi har haft alldeles underbara dagar under julen. Ingen stress, god mat och varit tillsammans med familjen. Det är precis så jag vill ha det.

Julafton är och kommer alltid att vara speciell, Calle har ju födelsedag då. Så... vi började dagen med kalas. Det har blivit en tradition. Calle bjuder in till grötfrukost och fika. Det är alltid lika mysigt.

Sen blev det lite julklappsutdelning till dom som skulle på andra juligheter under dagen.



Bengt och jag åkte till Tommy & Rebecca och barnen och fikade lite och delade ut några julklappar.


När vi sen kom hem satte vi oss en stund i soffan och bara kände in julen (som Ernst skulle ha sagt) 😃 Pangen fick sin julklapp.


När det blev dags för Kalle Anka gick vi över till Calle & Lovisa & Emil igen. Lovisas mamma och ett par av bröderna med familj var också där. Vi åt ett så gott julbord, pratade, skrattade och umgicks. Så mysigt. Sen kom så klart Tomten! Han hade lite bråttom så vi fick hjälpa honom att dela ut julklapparna som fanns under granen. Lite efterrätt och andra godsaker fick avsluta julfirandet. Vi gick hem och kröp ner i soffan, Tomten är far till alla barnen är tradition numera.


Juldagen gjorde vi precis som vi brukar, ingenting! Tittade på TV, vilade, smaskade godsaker och åt julrester. Så skönt för tröttisar.

Annandagen åt vi lunch hos Anna & Pontus. Så gott! vi fick Tacopaj och Kycklingpaj. Lovisas Key Lime paj blev som pricken över iet.

Några mellandagar som bara har passerat. Anna och jag tog oss till Valbo för att kolla in julrean. Vi gjorde några bra fynd där.

Idag är det nyårsafton, året har gått. Vi gjorde en sista utflykt för året. Kolbullar, grillad korv och våfflor vid vindskyddet i Smörnäs. Till och med solen tittade fram.


Wow.... va mycket det här året har innehållit. Lyckligtvis inte så många sorger, Glädje har präglat året. Det önskar jag till nästa år också. Jag välkomnar 2020 med öppna armar! Nu snart, alldeles snart kan vi också välkomna vår nya familjemedlem välkommen till familjen. Jag är så lyckligt lottad att jag ska bli farmor igen 💗

Önskar er ALLA ett Gott Nytt År 💕

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar