Sidor

onsdag 7 november 2012

Utflykter i Goa

Dags att titta lite närmare på vad som finns att göra när vi kommer till Goa. Vi är ju 12 personer i sällskapet och självklart finns det många olika intressen. För min egen del är det viktigt att utflykten blir en upplevelse som jag kan minnas. När jag åker till en marknad vill jag inte att det ska vara en massa turister där. Jag vill uppleva dofterna, färgerna, människor i sin vardag mm. En lokal marknad med andra ord.

Det här är de utflykter jag har hittat fram och skulle kunna tänka mig att göra.

St Anthony's chapel i Calangute









Templet Sri Shantadurga utanför Ponda (har skrivit om templet tidigare här i bloggen)










Tropical Spice plantation - Kryddplantage i Ponda










Old Goa, Sé Cathedral, St Francis of Assisi Church och Basilika bom Jesus - Old Goa en stad som Portugiserna byggde som sin huvustad när de erövrade Goa.










Dudhsagar Falls - Ett av indiens högsta vattenfall










Fredagsmarknad i Mapusa - Den stora marknadsdagen i Mapusa. En lokal marknad som är färgstark och med pulserande liv.









Onsdagsmarknad i Anjuna - Stor och berömd loppmarknad som hålls varje onsdag under säsong bland kokospalmer bakom stranden.









Djuphavsfiske - Hotellet vi ska bo på har lovat att ordna fisketurer för oss.

Fotboll - Fotbollsmatch live vore kul annars får vi nöja oss med storbildsTV på Sportmans Bar eller på restaurang Fahrenheit i Calangute. Båda sänder europeisk fotboll. (Nu blir pappa glad)

Delfinsafari - Lätt att boka i något av alla beachshacks. Turerna görs tidigt på morgonen.










Panaji - Goas huvudstad, lite shopping där kanske.

Vasco Da Gama - Goas största stad kan vara värt ett besök.

Stränder - det finns många fina stränder i Goa så varför nöja sig med bara en :)

Nu har vi ett urval i alla fall, sen om vi inte gör allt spelar ingen roll. Vi ska hinna njuta och bara vara också.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar