Sidor

tisdag 31 december 2013

Happy New Year 2014

Happy New Year...Gott Nytt År!
Vad fort ett år går och när jag tänker tillbaka så har det hänt en hel del, både roliga och sorgliga saker. Det är väl det som kallas livet, eller? Vad har jag gjort bra eller kunnat göra bättre? Vad har jag gjort dåligt? Jag vet en sak som jag har kunnat göra bättre i alla fall. Jag är rätt dålig på att stanna upp, ta tillvara på stunden, den bara passerar. Jag har fullt fokus framåt så jag missar ofta det där som jag med all säkerhet gillar och uppskattar. Jag är liksom redan på väg när det händer.
Nyårslöften är inte min grej, jag blir ganska trött på att höra allas löften. Det flesta går ut på att allt ska bli bättre, att man själv ska bli bättre. Jag gör så himla gott jag kan hela tiden och försöker göra det bästa jag kan. Visst alla dessa bantarlöften, de skiter sig innan januari är slut i alla fall. Så har det varit för mig många gånger.
Sååå...inga löften.

Nyårsafton blir en dag och kväll med min älskade man på tu man hand. Både trevligt och mysigt. Jag visst ja, en sur tax också som inte gillar att Elsy är inne ikväll. Elsy är ju den yngsta i skaran av Jämthundarna, vi vill ju inte att hon ska bli skotträdd av nyårsraketerna som snart brakar loss.

Det är dags för oss packa våra väskor, på lördag reser jag, min man Bengt, dottern Anna och min systerson Jocke till Goa i Indien. Det blir vår tredje resa dit. Härligt och roligt, längtar efter att träffa de människor vi lärt känna där. Så vill du veta vad vi har för oss de närmaste veckorna? Gå in på Paradisfruns reseblogg Där kommer jag att skriva dagbok och berätta om våra dagar i Calangute Goa.

Nu vill jag önska dig ett riktigt Gott Nytt År

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar