Sidor

fredag 10 oktober 2014

Flyget är bokat!

Äntligen är flyget bokat! Ja, det är drygt en vecka sen som jag bokade. Under de sista 3 till 4 veckorna har jag haft stenkoll på flygpriserna. Ena dagen så var priset skyhögt och nästa dag eller samma kväll var priset ett annat. Jag vet som tur är hur det funkar så det gäller bara att vara uppmärksam och sen klippa till när jag tror att det är som bäst. Så förra måndagen kollade jag priset på morgonen, inte så bra. Gjorde en sökning till på kvällen och såg då att det sjunkit med 14000 kr under dagen. Då blev det fart på mig vill jag lova, fram med bankdosan, boka och betala. Klart!
Vi påbörjar resan på 4:e advent 21 december.Vi flyger Stockholm-Paris med Air France, väntar 6 timmar på Charles De Gaulle flygplatsen för att sen flyga vidare med Jet Airways till Mumbai.


Där blir det drygt 4 timmars väntan på anslutningsflyget till Goa. Dom 4 timmar vet jag av erfarenhet att vi väl behöver för jösses vad det kan krångla i Mumbai.
Måndag 22 december kl 18.20 lokal tid är det tänkt att vi ska landa i vårt Paradis. Förhoppningsvis står vår alldeles egen chaffis Anil och väntar på oss då och tar oss till Ondas Do Mar på Holiday Street i Calangute.

Hotellet är ju förbokat sen länge, det gjorde jag praktiskt taget på hemresedagen i januari tidigare i år. Då sa hotellmanagern; Same rooms next time? Of course we come back for Christmas this year. Det var väl inte riktigt bestämt då ...men... Reser hem igen gör vi inte förrän 7 januari, samma flygplatser då.

Vi trodde och hoppades på att vi skulle bli fler på resan men nu blir det La familia den mindre, det vill säga Anna, Calle, Lovisa, Bengt och Jag. Det ska bli så roligt att få rå om ungdomarna under dessa veckor. Det ska bli roligt att åter igen fira jul och Calles födelsedag i Goa, dessutom fira nyåret också, det har vi inte gjort tidigare. 2012 firade vi julen där men min syster fyllde 40 år dagen före nyårsafton så vi ilade hem dygnet innan.
Så här är vi, resesällskapet Moberg/Skoglund/Stefansson, och jag axlar manteln ännu en gång som reseledare.
Lovisa & Calle

Bengt o Jag

Å la donna Anna!
Det är fortfarande lite pyssel kvar innan allt är i hamn. Visum måste vi ha och jag tror att det kan vara en bra idé att göra det innan oktober är slut. Det blir ju trots allt tryck på resor från nu och några månader framåt så jag vet att det kan vara längre handläggningstid. Första gången vi skulle åka så fick vi vänta 7 veckor på våra visum. Jag hann bli riktigt nervös då.

Beställa lite koleravaccin på Elinda Vård. Nu är det bara en dos som behövs i alla fall.


Sen står det inte på...då sitter jag i shacken med en Milk Coffee!

72 dagar kvar!!!!
Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar