Sidor

söndag 27 november 2016

Juletid igen

Uj uj va veckorna rullar på. Mörka , trista och tråkiga november är snart slut. Äntligen är 1:a advent  här och vi börjar nedräkningen mot jul. I år går vi All In... eftersom Anna inte var hemma förra julen, ha ha.

Det har mest handlat om jobba jobba hittills de här veckorna. Men mellan det så har vi haft några härliga och mysiga aktiviteter och stunder.

Snön kom ju och lyste upp i vintermörkret också. Vår kyrka i byn är vacker alla årstider men nu blev den lite extra vacker.

Tyvärr så försvann snön igen och återkom lagom till helgen med lite pudersnö, passar fint till advent.

Det är bara 6 veckor tills vi reser till Goa, så vi kände att det var dags att skicka in våra visumansökningar. Sagt och gjort, vi ägnade en hel kväll åt att fixa alla papper och fylla i blanketter med mera. Det är en hel del pyssel, och då har vi i alla fall våra gamla kopior att snegla på. Dagen därpå skickade vi in pass och papper till CKGS. Skönt kände vi, att det var på gång, bara att lugnt vänta på att passen skulle komma tillbaka.
MEEEEN...... vet ni, jag/vi har gjorde en jättemiss. Fröken Anna Skoglund skulle ju samma vecka ut och resa och BEHÖVDE sitt pass. Men herre gud.... jag har inget att skylla på för min/våran dundermiss. Det blev till att återkalla hennes ansökan och personligen hämta passet på CKGS i Stockholm.


Vi fick i alla fall ut hennes pass och hon kunde lugnt åka till Ålborg i Danmark och hälsa på sin kompis Simone som fyllde år.
Jag fick i alla fall några goda fikastopp på alla turerna till och från stockholm och Arlanda. På Starbucks i GränbyCentrum i Uppsala.

Historien slutar inte här ska ni veta... Samma dag som Anna kom hem igen så gjorde jag en ny ansökan och skickade in dagen därpå. 3 dagar senare så kommer hennes pass och ansökan tillbaka, den var inte komplett. Men jag blir galen... i med ett kryss som saknades och ny kopia på hemresebiljetten. Imorgon gör jag ett nytt försök att skicka in hennes ansökan.

Calle och Lovisa har sitt på det torra dom, de har redan fått tillbaka  sina pass med beviljade visum. Jag och Bengt får förhoppningsvis våra imorgon. Om allt går vägen för Annas visum så har hon nog sitt om ett par veckor.
Vaccinet är beställt alla utom mig, jag får istället ett recept på antibiotika (jag är en sån där som inte får ta vissa vaccin). På fredag ska jag hämta allt på Elinda Vård här i Gävle. Måste passa på att säga, dom är grym där, så himla bra!

Jag har stickat sockor till alla barnbarnen, går undan när man har stickmaskin. 7 par på en kväll. Kanske inte superroliga julklappar men sköna :)


Senaste veckan har det bara handlat om advent och jul. Jag har städat och fejat och pyntat och bakat.










 


Årets glögg med smak av Kråkbär var inget för mig. Luciaglöggen är bäst!

Nu är det ny vecka som gäller, mycket jobb nu. På lördag åker jag med en massa goa människor till Ullared. Gekås here I come!

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar