Sidor

tisdag 5 december 2017

Advent & Juletid


Oj oj, november försvann i ett huj. Dagarna bara rusade förbi, mörka, gråa och deppiga november. Som vanligt när livet rullar på så händer det en del saker, både bra och mindre bra saker. Jag brukar alltid se fram mot december, advent och juletid. Det brukar var så mycket roligheter och mys då. Men jag känner också sorg och saknad, för dom som inte finns här med oss på olika sätt. Tänk att det är 2 år imorgon sen min pappa gick bort 💗 Inatt och imorgon brinner ljuset för dig Pappa 💗

Som vanligt så har vi jobbat och pysslat på. Sjuk har jag också varit och fick tillbringa några dygn på sjukhuset. Vad sägs om en trippel? Öroninflammation, bihåleinflammation och lunginflammation. Även hög feber på det. Blev lite too much om jag säger så.
Med lite antibiotika i blodet så piggade jag på mig snabbt tack och lov.

Barnbarnen är rena lyckopillren. Underbara, dyrbara och fina stunder med dom alla.
Julmarknad i Oppala med Ella & Tuva (Anna & Pontus var mä dom å)

Valle & Sigge övernattade 
Solsidan...biopremiär... Vi åt först en bit mat på Oleary's och sen biomys på det.

Å nu har det börjat, nedräkningen mot julafton. Det pyntas lite varje dag framöver vill jag lova. Många tomtar och annat pynt som ska fram. Jag älskar att dona inför julen. Köpa julklappar, laga mat, baka och göra godis.
Exotiska tomtar från Hawaii och Indien












I söndags så som det blivit en tradition hos oss i Paradiset så gjorde vi,  Calle, Lovisa, Anna, Pontus och jag julgodis tillsammans hemma hos Calle & Lovisa. Fikamys och provsmakning förstås.

Pangen har provat julkostymen. Den satt som en smäck den 😃

Vår fina Gävlebock lever än 😍

Många bilder blev det nu igen, men man säger ju att en bild säger mer än 1000 ord.

Pysslet igår blev några blomsterarrangemang
Over and out
Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar