Sidor

torsdag 28 december 2017

Julhelgen i Paradiset


Den här julen har vi njutit av hemma i vårt eget paradis, ja för mig är Oslättfors ett paradis. De senaste snart 10 åren har vi ju växlat mellan att fira jul här hemma eller i vårt paradis nummer 2, Goa i Indien. 

Vi vaknade tidigt på julaftonsmorgonen, det var ju grötfrukost hos Calle & Lovisa. Dessutom CALLES FÖDELSEDAG! HURRA!!! min lilla kille fyllde ståtliga 26 år. Vi grattade honom med paket, sen åt vi frukost. Första julfrukosten med julegröt och skinkmacka är sååå gott.




 Lite senare hade vi julklappsutdelning, vi har nog varit väldigt snälla allihopa för oj vad klappar tomten kom med. Efter ett tag förflyttade vi oss hem till oss och åt lite lax - och kycklingsnittar som lätt lunch.
Anna & Pontus och även Calle & Lovisa skulle vidare på fler julkalas under eftermiddagen och kvällen.
Både Tommy och Helena har i år valt att fira julen i fjällen med sina familjer. Julklapparna till barnbarnen lämnade vi till dem några dagar före jul. Vi har fått bilder och rapporter hur de haft under julen.









 Bengt och jag (och Pangen) kröp upp i soffan och drack glögg, mumsade godis och tittade på TV. Kalle Anka såg vi så klart, det är ju tradition det. Sen var det dags för julmiddag, det var ju bara vi två men jag lovar att det fanns mat för ett helt regemente. Varför blir det alltid så mycket mat?
Vi rullade tillbaka till soffan och ännu mera TV. Tomten är far till alla barnen är ju bara bäst. Det fick avsluta vår julafton.



Juldagen gjorde vi inte speciellt mycket, bara strosade omkring, åt och vilade. Jag började bygga på julpusslet.

Annandag jul är en sån där dag när jag brukar få lite kryp i kroppen av att bara fira jul så jag följde med Anna , Pontus och Erik ut till Valbo köpis. Det var fler än vi där om jag säger så.


Sammanfattningsvis så har julen varit som den brukar hos oss. Vi har umgåtts och ätit och njutit av vilan och lugnet. Nu siktar vi in oss på nyåret. Jag är nyfiken och förväntansfull inför vad året 2018 kommer att innehålla. Jag ser fram emot den nya lilla människan som kommer till i februari. Jag ska ju bli Farmor då 💗💗💗

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar