Sidor

torsdag 8 november 2018

Inställt flyg!!!

Med bara knappa 3 veckor kvar till avresa så kommer det mailet man inte vill ha. Vårt flyg mellan Hanoi och Phu Quoc är inställt. Vietnam Airlines som vi flyger den sträcka med ber om ursäkt och hänvisar oss till ett flyg nästa dag. Känns ju så där att vänta ca 24 timmar i Hanoi innan vi kan flyga vidare, speciellt med en 9-månaders bebis.
Bild lånad från tenontours.com
Eftersom vi bokat vårt flyg med Emirates så ringde jag dit. 1 1/2 timme senare var det klart, vi får vänta till nästa dag. Innan var planen att vi landar på Noi Bai International i Hanoi onsdag 28 november kl 12.30 och flyger vidare till Phu Quoc kl 17.00. Nu blir det så att vårt flyg mot Phu Quoc går torsdag 29 november kl. 09.00. Det blir alltså nästan ett dygns väntan.

Jag tänkte att det här går inte, vi kan inte sitta på en flygplats så länge. Jag började att leta efter ett hotell i närheten av flygplatsen. Det fanns rätt många alternativ. Jag valde New Airport Hotel som bara ligger 10 minuters väg från flygplatsen.
Bild lånad från www.tripadvisor.in
Där ingår frukost, flygtransfer och WiFi. Det kostar ca 800 kr för 3 rum. Bra pris tycker jag.

Nu håller jag tummarna för att det inte kommer fler överraskningar.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar