Sidor

lördag 4 januari 2020

Goa Indien...Igen

Många kanske tycker vi är galna. Åka till samma ställe gång på gång. Men har man som vi hittat ett andra hem är det inte så konstig att man längtar "hem" då och då.
Det är ändå snart 3 år sen vi var där och vi saknar ALLT som har med Indien att göra. Människorna, maten, vädret, dofterna, ljudet, myllret och kossorna. Den här gången blir det bara jag och min man som reser. Det blir ovant eftersom vi brukar vara en hel drös med folk.

Flyget är bokat och hotellet likaså. Den här gången flyger vi med Air India, det blir första gången med dem. Efter att ha haft span på flygresorna och priserna de datum vi ville åka ett tag så slog jag till när jag tyckte att priset blev bra. Ca 4200 kr/person tur och retur, det är ett riktigt bra pris det!
Bilderna nedan är lånade!

 



Vi flyger från Arlanda Stockholm till New Delhi, 4 timmars väntan och sen vidare till Goa. När vi reser hem flyger vi Goa till Mumbai, 7 timmars väntan och sen vidare till New Delhi. 4 timmars väntan där innan vi tar sista flyget mot Arlanda.

I 2 1/2 vecka ska vi återigen bo på Ondas Do Mar. Det är ett helt ok hotell, rent och snyggt. Personalen är bra, jag har alltid fått hjälp med vad jag än har bett om. Läget är det bästa, det ligger på Holiday Street, bara några få minuters promenad till Calangute Beach. Dessutom räknas vi som familj och får alltid ett superbra pris på rummen (vi bor i samma rum varje gång).

Om 4 veckor ger vi oss iväg, längtar. Lite förberedelser måste göras. Boka parkering, vi brukar välja Benstocken, smidigt och bekvämt. Koleravaccin ska hämtas och visum ska sökas. Den här gången så tänkte jag söka E-visa, återkommer om hur jag går tillväga. Sist men inte minst, ringa vår chaffis och be om hämtning på flygplatsen när vi kommer.

Tjingeling
Paradisfrun


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar