Sidor

tisdag 26 augusti 2014

Nu rullar det på

Äntligen rullar det på som vanligt igen. Frisk i foten och energin har sakta börja komma tillbaka. Det är som att hjärnan har stått på sparlåga under dessa 10 veckor som jag varit sjuk. Nu bubblar allt upp, sånt som jag måste göra, sånt som jag vill göra och allt annat på en gång. Ja, jag vet att det inte finns något som heter MÅSTE. Jag har i alla fall en inbyggd Måste-lista.
Jag tror att jag nämnt tidigare att jag gillar struktur och ordning, så jag gillar att skriva listor och göra upp veckoplaner. Det känns så jäkla skönt när man kan bocka av något.

Jag vet inte om det är höstens intåg som gör att jag vill strukturera och röja och rusta eller om det är all energi som fått stå tillbaka hela sommaren. Vad är det jag vill/måste göra då? Jo....
Måla fönster
Måla i källaren
Höja sängen (kan beror på åldern att jag vill ha upp den lite)
Nya sängbord
Blommorna...de stackars blommorna
Ny spisfläkt (väldigt jobbigt att klättra för att dra ur kontakten varje gång)
Laga kaklet i köket

Listan kan göras hur lång som helst och jag har hur lite tid som helst. Men med en sak i taget ska det väl gå.
De lite mer roliga sakerna att göra & planera är vår jul & nyårsresa till vårt älskade Goa. Ja, vi åker igen. Det är så kul att mina vuxna barn vill följa med oss år efter år. Nu utökas resesällskapet av vår fina Lovisa, Calles sambo. Det ska bli så kul att få visa henne vårt paradis och få presentera henne för våra indiska vänner.




Jag känner tacksamhet över att få vakna varje morgon och kunna säga till mig själv "Jag mår bra och jag är glad idag" Det har varit tungt länge.
livskonstnar.kreativinsikt.se
Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar