Sidor

onsdag 21 december 2016

Nu är det jul igen...

Äntligen kom självaste julveckan. Det är bland det bästa jag vet. Nu tänker ni säkert att jag är galen, men jag menar det. Eftersom jag nästan alltid gör upp en göra-lista och en veckoplanering för december så  blir denna vecka sällan stressig. Jag kan istället gå omkring och mysa, sjunga julvisor och småpyssla lite. Underbart tycker jag. I måndags på schemat stod det bada tax, han blev inte glad när han insåg vad som skulle ske. Låg sen och frös, skakade som ett asplöv hela kvällen. Men julbadad blev han! Fjäskade förstås med en massa gotter så han skulle bli på bra humör igen.

Jag ser nu fram emot en mysig och skön julhelg med familjen. Vi ska äta gott och bara vara tillsammans. Bygga pussel och lösa korsord ska jag också göra.

December inledde jag med att åka till Ullared. Jag åkte dit några dagar med Anna, Calle och Lovisa, Lovisas mamma Mona och bror Jim och även Lovisas svägerska Stephanie. Det var andra gången jag besökte detta omtalade varuhus och jag måste säga jag gillar det. Den här gången hade jag gjort en handla-lista, det gled ner en hel del saker som inte stod på listan men som jag då i stridens hetta inte trodde jag kunde leva utan, ha ha. Klart det blev dyrt, men vad gör väl det om hundra år! Vi hade nog lite tur också, det var inga köer in till varuhuset någon av dagarna. Kassa köerna däremot var inget att leka med. Vi bodde i en stuga på campingen bredvid. Mysigt det tycker jag. Vi får väl se när nästa tur går mot Ullared.




Vi har ju många födelsedagsbarn i december och som jag skrev i förra inlägget så har vårt barnbarn Sigge fyllt 1 år. Jaag har också fyllt år (29 år varje gång), uppvaktades som om jag skulle ha fyllt jämnt. Så fina presenter, ett julhus i kupa där det snöar för fullt, pussel, korsord och choklader och sist men inte minst en julren. Min man Bengt har gjort den själv. Viss är den fantastisk!


Tommy och Rebecca har också fyllt år här i veckan och idag fyller svägerska Kerstin år. På självaste julafton är det Calles tur, då fyller han 25 år, oj vad åren går fort. Jag minns det som igår när han  iklädd spindelmannenkläder sjöng och spelade för oss.

Veckorna har mest bestått av julförberedelser, alla tomtar har kommit fram, jag har lagat mat och bakat och gjort godis. Nu ser jag fram mot ätandet, ha ha. Jag älskar doften av hyacinter! Jag tycker det är kul att göra egna julgrupper, gör några varje år.







Julgranen är på plats och på uppesittarkvällen blir det familjemys och Bingolotto. Vi hoppas ju så klart på lite vinster där.


Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar