Sidor

onsdag 5 juli 2017

Homemade Sushi

I'm a Sushi Chef 😃

I fredags var det premiĂ€r i Paradisköket för att göra Sushi. Jag var lite orolig innan att jag inte skulle kunna fĂ„ till det som jag tĂ€nkt, det bor ju en liten perfektionist i mig 🙈

Jag kokade riset i god tid och blandade det sen efter konstens alla regler. Det fick sen stÄ i kylen tills det var dags att köra igÄng.
Jag skar upp alla ingredienser som jag skulle anvÀnda i strimlor eller i lÄnga smala bitar.
SjÀlva bambumattan plastade jag in med plastfolie, tÀnkte att den skulle bli rÀtt kladdig annars.

Sen var det bara att sĂ€tta igĂ„ng 😃

Det var inte svÄrt alls, det var roligt, jag gjorde Maki Sushi rullar. En massa rullar blev. SÄ typiskt mig nÀr jag ska göra nÄgot. Jag gÄr bananas... Jag ringde in svÀgerskan och svÄgern. Det blev nÀmligen rullar för ett helt kompani.

Tadaaa....






Det var första men INTE sista gÄngen jag gör egen Sushi.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar