Sidor

tisdag 18 juli 2017

Semesterveckan närmar sig

Nu går det undan. Snart är det dags för lite ledighet. Vi har ju högsäsong på firman nu så en vecka får räcka för oss på sommaren.
Lånad bild, http://baldershage.moobis.se

Om bara några få dagar reser vi till Krakow i Polen, en resa som jag ser fram mot med blandade känslor. Det ska bli skönt med ledighet, resa bort och se nya platser, förhoppningsvis bra väder, sköna promenader och gott att äta. Jag är nyfiken på staden Krakow och dess historia.
Lånad bild, http://magazine.startus.cc/krakow-startup-city-guide/
Vi ska ju bland annat besöka Auswitch och det är här jag har börja få kalla fötter. Jag vill dit men jag är samtidigt orolig för hur upplevelsen kommer att vara och hur jag kommer att reagera. Men besöket är ett måste för mig, av så många olika skäl, mest av allt för att jag ser det som min medmänskliga plikt att ALDRIG glömma, nonchalera eller förminska vad alla dessa människor utsattes för under andra världskriget.
Lånad bild, polenguide.se
Pengaväxlingen är klar, fått tipset att ha med lite kontanter. Eftersom vi bara ska vara borta i 3 nätter så behövs det inte så mycket packning. Vi reser lätt denna gång, tar bara kabinväskor med.

Efter knappt ett dygn hemma så reser vi vidare norrut, till Frösön och Östersund. Vi ska besöka Game Fair-mässan där och även mässan i Kall. Med på den här turen tar vi ett par vänner med oss.

Resedagboken återuppstår och jag kommer så klart att uppdatera här 😎

Tjingeling
Paradisfrun


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar