Sidor

lördag 21 april 2018

I väntan på sommaren

Jag tycker att vinter höll oss lite väl hårt i sitt grepp i år. Jag hade nästan tappat hoppet om att våren skulle komma. Sen plötsligt under de två senaste veckorna har snön nästan försviunnit helt. Det är varmare på dagarna och solen skiner och värmer mitt ansikte. Underbart!

Vad har hänt de senaste veckorna då? Jo jag har slutat dubbeljobba... igen. Känns skönt att lägga all fokus på företaget nu när vi närmar oss högsäsongen. Den här gången blev inhoppet på IT Omvårdnad drygt ett halvår,det var mer än jag hade tänkt. Jag gillar jobbet och mina kollegor där så lite kommer jag allt att sakna det.

Jag har spenderat tid med familjen, som jag älskar. Hänger med Emil som snart blir 2 månader, gud va tiden går fort!



Vi har firat Lovisa som fyllt år 💕Vi hade pizzakväll och fika. Det var ju första gången hon fyllde år som mamma också. Det ska väl firas lite extra tycker jag 😍

Anna, Lovisa, Emil och jag tog en tur till Gränbystaden i Uppsala förra veckan. Shopping, Sushi och fika på Starbucks. Mysig heldag blev det.



Förra helgen hade vi tur med vädret, solen sken och det var varmt. Vi gjorde en sista utflykt till Tarmen och grillade korv och pimplade fisk. Jag fick ett par ynka abborrar och en hel drös med mört.

Fika hos Anna i Trödje och en tur till Valbo köpis med lunch på Ikea har jag också klämt in.
Va!!!! tog jag inga bilder???? 😭😭

Som ni märker är det mycket äta, fika och njuta av livet. Naturligtvis är det inte rosenrosa 24/7 men det som är blä är inte lika kul att skriva om.

Ikväll har vi varit med äldsta barnbarnet Ella på restaurang och ätit gott. När hon fyllde 9 år i vintras så fick hon välja en restaurang och en aktivitet som vi skulle göra tillsammans. Ätningen blev ikväll och hennes val av restaurang blev Testebo. Aktiviteten klurar hon vidare på 😃




Vi har städat i trädgården idag och gjort i ordning altanen. Nya möbler in och gamla ut. Längtar efter att sitta där i sommar och njuta av livet. Imorgon tar vi nya tag och städar vidare.

Det är mycket som händer framöver, massor av roliga saker. Sånt som gör att det spritter i kroppen och knoppen. Det blir mycket resor och lite annat skoj också. Lovar, ni kommer få hänga med på ett hörn 😃

Tjingeling så länge
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar