Sidor

tisdag 24 april 2018

Resa Resa Resa!

Jag älskar ju att resa, åka på utflykter och uppleva nya saker. Det kan vara allt, från en korvgrillning vid vindskyddet i byn eller en bil/båt/flygresa nära eller långt bort. Jag älskar att leta platser, flyg och boenden. Jag läser allt jag kan komma över om stället jag valt.
Lånad bild från http://pro.se/Distrikt/Orebro-lan/Samorganisationer/Laxa/Foreningar/Laxa-Rofors/PRO/Resor1/

Det här året började vi med en vecka till fjälls eftersom min man Bengt fyllde 60 år. Vi åkte som ni redan vet till Borgafjäll. Trots att jag inte är någon vintermänniska så tyckte jag att det var fantastiskt där. Stugan, utflykterna, vädret och sällskapet var perfekt. Ett fint minne att plocka fram då och då.

Nu har det planerats in lite nya äventyr av olika slag under det kommande året. Det ska bli roligt och spännande.
Det här har jag på gång 😃

  1. Kryssning till Åbo i maj. Vi åker med goda vänner  på en 24timmarskryssning med båten Silja Galaxy.
  2. 4dagarstrip till Prag i juli. Vi åker med samma goda vänner.
  3. Shoppingresa till Ullared i början av november. Reser med några ur familjen, vi övernattar i stuga även denna gång.
  4. PhuQuoc i Vietnam, reser med familjen och firar min 50årsdag i november-december.
  5. Långweekend till New York med en vän i mars 2019.
Det känns härligt och inspirerande att ha så mycket att se fram emot. Bästa receptet att bota en trött själ 😃

Kryssning till Åbo

Under ett dygn  har vi tänkt gunga på böljan den blå tillsammans med våra vänner Reidar och Mette. Vi ska äta och dricka gott och ha lite skoj ombord på Silja Galaxy. Vi har valt att bo i en A-premiumhytt med havsutsikt, det ingår också en specialfrukost och ett glas bubbel. Sist vi åkte så bokade vi samma koncept och det var superbra.


Vi har bokat och ska äta buffén. Den är helt ok och det mycket att välja på. Sen får vi väl se vad resten av resan bjuder på. Eftersom det är melodifestivalhelg så spelas det säkert en massa schlagers. Najsigt!

Låt nu veckorna gå fort. Håller tummarna för bra väder 🌞
Skepp ohoj!

Paradisfrun


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar