Sidor

måndag 30 november 2020

Mörka november och Första Advent

Jag har fått tillbaka lite krafter, kryar på mig sakteliga och börjat jobba igen. Det känns bra eftersom jag vill vara i farten. 
Pandemin har fortfarande sitt grepp om oss i världen, så det blir inga utsvävningar och minimalt med umgänge. Jag jobbar dessutom hemifrån . Om jag måste till läkare, apotek eller mataffär så använder jag munskydd och åker om det går på tider då det inte är så många andra i farten. 
Jag träffar bara familjen och några utvalda vänner som jag vet är lika superförsiktiga som vi är. Nu har ju både jag och min man redan haft Covid-19, men man ska ändå vara väldigt försiktig.

På Fars dag åt vi en utelunch tillsammans hos Calle & Lovisa. Det var supermysigt.

För pappa Kjell tände jag ett ljus som brann hela dagen. Det blir inte bättre, saknaden är lika stor nu som för snart 5 år sen.

Ronja har fyllt 10 månader och Emil har haft namnsdag. Ronja fick en julig napphållare och Emil några tior till spargrisen. Dom var han snabb att stoppa i. Han fattar att dom är bra, men undrar om han vet vad han ska ha dom till 😃

Igår på första advent slog vi till med en familjemiddag. Min älggryta och ris, den var önskad. Lovisa hade gjort mumsiga saffranssemlor till efterrätt. Gott var det och en så mysig eftermiddag och kväll med de mina.

Lite tomtar och pynt har jag hunnit få fram. Julen närmar sig, min bästa tid på året.




Jag är nästan klar med julklapparna, det känns skönt att vara ute i god tid. Framförallt att inte behöva gå i affärer. Jag har handlat nästan allt online, det går faktiskt att handla lokalt då med. Nu gäller det bara att komma ihåg var jag har stuvat undan alla klappparna.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar