Sidor

fredag 19 oktober 2012

Det är mycket som händer nu...

Nu är verkligen hösten här, med alla vackra färger, luften är frisk och klar. Det känns skönt att andas, det doftar gott i skog och mark (i alla fall i Paradiset). Ja, jag är egentligen en fryslort som älskar värme. Men jag gillar faktiskt hösten och vintern också.
Höst betyder även jakt, och då om vi har tur så fylls frysarna på med gottigott. Vad mycket god mat vi kan laga hela vintern sen. Vad sägs om kalops, levergryta, köttfärsbiffar m.m.

Vinter tycker jag om till strax efter tjugondag knut för då dansas julen ut. Å jag älskar julen med tomtar och dekorationer, mat och godis och mys. Jag tycker att våren kan komma direkt efter ”julstädandet”.

 Nu är det bråda tider, med andan i halsen flyger jag fram lika snabbt som blixten. Jobbet, jobbet, köksrenovering, städning, planeringar för både firmaflytt och semestertripp. Pulsen är hög som ni kanske förstår. Jag håller verkligen tummarna för att jag får vara frisk.

Köket är nästan klart, det återstår några detaljer för vår snickare och elkille. Kaklet höll jag på att glömma, det ska ju också upp.
Jag ägnar mig åt roligare saker jag, har flyttat in saker i skåpen, hyllorna är på plats i skafferiet, nu ska det fyllas med sylt, honung, kryddor och annat gott. Spikat tassar på stolar och bord (inga repor på nya golvet), bäst o klippa klorna på taxen… ifall han gör en rivstart mot kylskåpet :)
Gardiner och annat pyssel som ger lite mysfaktor ska fixas.
Hela helgen får vi sällskap av och får rå om mamma och pappa, alltid lika mysigt när de kommer. Jag får hjälp med slutspurten av städningen och en tur till Valbo ska vi hinna med. Sen ska vi mysa och äta gott i nya köket.

Nu är det snart dags att släppa före och efterbilder på Paradisköket :)

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar