Sidor

söndag 7 oktober 2012

Förberedelserna fortsätter...

Veckorna går hur fort som helst, även om det känns som det är långt kvar till avresa så vips är vi där.
Det är lite mer att förbereda än inför en Greklandsresa, ett klick på datorn och betala och skriv ut, klart och bara att åka.
Just nu tampas jag med visumansökningarna, det är inte lite som ska fyllas i.

Man fyller i ansökan på ttservices hemsida, skriver ut den, klistrar fast fotot, skriver under. Betalar in pengarna på bankgirot som också finns på sidan, tar en kopia på betalningen. Just nu kostar det 626 kr/ansökan + 86 kr för att de ska skicka tillbaka passet :) Priserna kan ändras så det gäller att hålla sig uppdaterad på ttservices.se. Till sist skickar man ansökan, betalningskopian och passet i ett rek brev, kostar ca 40 kr. Puh, sen är det bara att vänta på att passet ska komma tillbaka med visumet inklistrat i det.
I dagsläget tar det ca 2 1/2 vecka. Jag har i alla fall fått iväg mina föräldrars ansökningar, planeringen är att resterande ska skickas på måndag.

Bengt och Anna har några vaccinationer kvar att ta, sen ska vi vara klara. Sen är det äntligen dags att bara längta och vänta, och då får dagarna gärna gå fort :)

Våra flygtider ändras hela tiden, det kan vara 5 minuter tidigare eller senare. Bäst att hålla koll där med så vi inte har fel biljetter med oss :)

Nu är jag nyfiken på vädret :) På klart.se är väderläget för idag söndag så här:



 

Jag vill ha varmt, varmare desto bättre. Så ni vet nog var jag helst skulle vilja vara idag :)
Drömmer mig bort...
 
Skön söndag där ute
Tjingeling
Paradisfrun

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar