Sidor

onsdag 12 december 2012

Calangute Goa here we come...


Resebloggen blir resedagbok under vår julsemester, jag har tänkt uppdatera så fort jag har tillgång till internet. Det finns ju några av er läsare som vill följa vår resa, därför har jag bestämt att skriva så mycket och ofta jag kan.

Äntligen byter vi julstress, snö och kyla mot sol, värme, bad och relax. Inget dumt byte eller hur?


Allt är ordnat och packat… nästan…

Lite småfix på kvällskvisten blir det allt. Det är en del att förbereda för hund och hus- vakten också.

Märklig känsla när alla runtomkring handlar julklappar och julmat och jag själv funderar på flip flops, saris och bikini.

Sista veckan har jag kollat väderprognoserna noga, å som det har snöat… varningar både här och där, trafikkaos, inställda bussar, tåg och flyg. Jag är glad att det inte gick något tåg som passade våra flygtider. Det känns tryggare att ta bilen även om det också är riskfyllt. Vi kommer iväg den tid vi själva bestämt i alla fall.

Mamma Marianne och pappa Kjell kom med tåget under eftermiddagen , jag hämtade upp dem och sen hämtade vi  Anna och handlade det sista.

Middag hos oss ikväll; julgröt och skinkmacka (lite julkänsla vill jag ha). Inget nattsudd ikväll J vi ska upp tidigt, 02.00 ringer klockan, Rice and shine!

Det närmaste dygnet ser ut så här Gävle-Stockholm-Munchen-Bombay-Goa, det blir några ups & downs det. Trött och jetlagad (förmodligen) anländer vi till Goa fredag 06.40 lokal tid.

Nu är det dags att kasta ett öga på packningen för att se om allt är med. Hund och husvakten Lovisa håller ställningarna tills vi kommer hem igen. Tack Lovisa!


 

Tjingeling

Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar