Sidor

söndag 2 december 2012

Vinter i Sverige- sommar i Goa

SMHI säger - iskyla och vargavinter väntas från Lucia och framåt.
Den verkar redan tagit ett grepp om oss, snön vräker ner. Normalt skulle jag ha satt kaffet i vrångstrupen och svurit en väldigt lång ramsa. Men nu... småler jag istället och tänker, snart så åker vi. I Goa är det en helt annan väderlek, 30- 35 grader varmt och sol, man tackar.

Det är dags att börja tänka på vad som ska packas med. Mamma Marianne är tidigt ute och har snart packat det mesta, vägt in osv J I tidigt skede hotade jag med att gå igenom hennes väska och plocka ur en massa. Men det är ju snart jul så jag ska vara snäll, hon får ta med allt som hon har packat J
Borde kanske ha varit lika förutseende som mamma, jag har ingen bikini! Panik... har beställt en nu och hoppas den kommer på posten INNAN vi åker.

Vaccinering mot kolera pågår, mamma och pappa började redan förra veckan eftersom de inte haar vaccinerat sig tidigare mot Kolera. Det är Dukoral drickvaccin som gäller. Det är två doser som är grundvaccin för vuxna och det ska man ta med 1-6 veckors mellanrum. Om du tagit grundvaccinet tidigare räcker det att fylla på med en dos. Visste ni förresten att Dukoral är ett svensk vaccin J

För några veckor sen fick jag ett mail angående våra flygbiljetter. En av våra flighter var avbokad, när jag ringde och kollade upp det ska skulle inte den flightengå den tid som vi bokat längre. Nähä... bokade om till en tidigare flight på sträckan Goa - Bombay. Det betyder att vi får vänta 8 timmar i Bombay istället för 5 timmar. Vi skulle få nya biljetter, de har dröjt men nu äntligen har ví dem.

Hur gör vi med pengar då? Jag brukar inte växla här hemma innan jag åker. Den här gången gör jag annorlunda, vi kommer ju att vara på resande fot ett helt dygn så det kan vara bra att ha lite valuta med oss. Dessutom ska vi betala taxin som hämtar upp oss på flygplatsen. Lite INR och USD får det bli.
Nu när det har snöat rejält i över ett dygn känns längtan stor att få borra ner tårna i sanden och njuta av behaglig värme och bara ta ett djupt andetag och andas in atmosfären "Don´t worry be happy"


Tjingeling
Paradisfrun

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar