Sidor

torsdag 27 december 2012

Jul och födelsedagar i Paradiset

Dagar att minnas framöver helt klart. Varje dag händer det roliga och minnesvärda saker, bra att plocka fram när kommer hem och det blir vardag igen.

I fredags var det dags, då blev min svägerska Kerstin 50 år. GRATTIS GRATTIS!

Vi började firandet genom att åka till Mapusa på marknad. Det är en pärs att ta sig igenom den.
Väl tillbaka i Calangute skyndade vi snabbt ner till stranden. Det var bara BADA som fanns i mitt huvud. Efter några timmar gick jag tillbaka till hotellet, jag skulle ordna lite innan vi skulle börja med firandet på allvar. Klockan 4 samlades vi vid poolen på hotellet och vi uppvaktade Kerstin med blommor och tårta. Raj på hotellet hade hjälpt mig att fixa det.

Senare på kvällen var det Birthday Party på restaurang Soymuen. De hade arrangerat det superbra.
Vi avslutade dagen med att korka upp champagnen och hurra och sjunga för 50-åringen.

Lördag var det stranddag och Saturday Night Market i Anjuna. Även söndag blev en dag i solen på stranden.

Måndag och Julafton och inte minst Calles födelsedag. Han fyllde 21 år, Anna och jag sjöng för honom på morgonen och han fick presenter, en t-shirt med Kingfisher på och en påse skumtomtar.
Stranddag och sen middag på Over the Flames... igen. Julmusik på Spotify...absolut :)
 


Juldagen är den stora högtidsdagen här och alla önskar Happy holiday och Merry Christmas. Mycket trafik och livat, vi tog det säkra för det osäkra och stannade på stranden.

Resten av veckan har vi blandat stranden med utflykt till Bondla National Park, Flea market i Anjuna. Spännande båda två men på olika sätt.

Idag torsdag har jag varit på stranden, mest i shacken hos Sarah. Jag har fått både massage och manikyr.
Eftersom det här var vår sista hela dag här så har det blivit många farväl, jobbiga farväl. De människor jag mött här finns verkligen i mitt hjärta. De är fantastiska människor som verkligen strävar på. Luxme och Takaran i shopen uppe på gatan har fått önska vad de behöver till sina barn, klart vi skickar dem det. Det är dem vi skickat paket till tidigare också.


En man med polio på stranden har fått äta sig mätt i shacken varje dag under våra veckor här (hoppas nån annan tar över nu).
Snart dax att packa ihop våra saker, imorgon fredag börjar vår resa hem.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar