Sidor

lördag 22 december 2012

Lördag i Goa

En vecka har gått sen vi kom hit till Calangute, så skönt att byta vinter mot sommar. Det är fantastikt fint väder här ca 35-38 grader varmt och sol. Jag sitter på balkongen och ser solen gå upp, bara jag och hotellvakten vaken. Brödkillen kommer som vanligt klockan 7, han tutar i sin tuta, den låter rätt högt :)
Vi fyller dagarna med sol, utflykter, shopping och fantastiskt goda middagar. Vad mer kan man önska sig. Ja, vi har bekymmer också, myggen...fy vad dryga de är. Jag tror jag har fått 100 myggbett.

I söndags var det stranden som gällde, bara lata oss och njuta av livet här i Goa. Lite shopping blev det också för ni förstår här kommer affären till dig och inte tvärtom :)
Kvällens middag åt vi på Maggies, det är vår favorit här. Simon blir så glad när vi kommer.

Måndag var vi redo för lite äventyr igen, vi tog taxi till Panaji, lite sightseeing och shopping. Där var det livat, det är ju så lugnt där vi bor i Calangute. Vi gick runt och tittade i Bazarer, jag köpte 2 tomtar. Jag samlar på tomtar så jag försöker alltid hitta någon på de platser jag åker till. Det var varmt och man orkar inte så mycket, vi åkte tillbaka till hotellet. Det blev bad och sol på stranden resten av dagen.
 

I tisdags delade vi upp oss lite, några åkte på en djuphavsfisketur i gryningen. Vi andra valde det mer lite kulturella. Vi besökte Old Goa och kyrkorna där, de är väldigt vackra och utsmyckade.


 



Nästa besök vi gjorde var till ett tempel, det var lång väg att gå och det var så varmt. Det var ett litet tempel, vi fick ta av oss skorna och tvätta fötterna innan vi fick komma in.

Vi avslutade dagen med ett besök på Tropical Spice Garden. Här var det mera skugga och detvar skönt för oss. Vi gick över en lång bro i vattnet för att komma till odlingen. Vi fick blommor runt halsen när vi kom "iland" och vi blev bjudna på te smaksatt med ingefära, citrongräs och kardemumma, Gott. Sen var det fags för en guidad tur runt odlingen. Roligt att se alla kryddor och frukter. Rundturen avslutades med en indisk dusch, en skopa iskallt vatten på ryggen. Lunch ingick också. Det kostade 400 rupies per person. Här finns det även några elefanter som man får bada med och rida på. Vackra djur.


Svartpeppar

Vanilj


Pappa på väg över bron
Pappa får en indisk dusch
Vi var tillbaka på eftermiddagen och vi gick till stranden för att svalka oss.

Onsdag tog vi vilodag igen och vi lapade sol på stranden.

Torsdag blev utflyktsdag igen och vi åkte på en båttur, vi åkte runt ganska länge och vi fick fiska, snorkla, bada och se delfiner. Fiskelycka vr det bara jag som hade, jag fick 2 fiskar, en liten typ abborre och en Parrotfish, kul tyckte jag. Till sist kom vi till en Robinsonstrand, där fick bada, sola och äta lunch. Killarna på båten lagade maten. Det bjöds på ris, potatis, sallad, bröd, en currygryta, grillad kyckling och Kingfish. Vi satt i sanden och åt, hur mysigt som helst.

Längs flodkanten

Delfiner

Mamma och pappa på båten

Anna snorklar

Jonas i Robinsonlägret

Detta serverades på stranden

Diskarna

Mitt fiskespö

Vi har varit utan internet några dagar så jag har inte kunnat uppdatera som jag ville. Det här blev en del i alla fall. Återkommer med helgens äventyr i nästa inlägg.

Tjingeling
Paradisfrun
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar