Sidor

fredag 29 november 2013

Bucket List




Nästan alla verkar ha en Bucket-List och jag vill inte vara sämre. Så jag satte mig ner framför tangenterna (kan inte tänka längre med penna och papper)och påbörjade MIN Bucket-List. Till att börja med kom jag inte på en enda sak, hm… konstigt jag som verkligen vill göra så mycket. Men vad och vilket ska jag ha med på listan. Ska jag skriva ner dem i den ordning jag vill göra dem eller bara skriva dem utan inbördes ordning. Bara det här tål att tänkas på. Efter en stunds funderande så börjar min lista så här:

1.       Åka luftballong

2.       Bli mormor och farmor

3.       Resa till Australien

4.       Lära mig säga nej

5.       Skriva min släkthistoria

6.       Göra en långresa i Indonesien

7.       Äga en vingård

8.       Lära mig fotografera

9.       Äga ett par riktigt svindyra skor

10.   Resa till Mexico

11.   Njuta av livet (bättre)

12.   Make a lot of money

13.   Dricka te med The Queen of England

14.   Se Taj Mahal

15.   Få bli gammal med min man

16.   Bli minst 100 år

17.   Börja med Yoga

18.   Lära mig minst ett språk till

19.   Göra en pilgrimsvandring

20.   Hjälpa så många människor jag bara hinner som har det svårt.
Jag är alldeles övertygad om att den här listan kommer att fyllas på allt eftersom, men för tillfället känns det som det blev att jobba på redan nu.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar