Sidor

onsdag 27 november 2013

Full fart i Paradiset

Snart slut på november, uj vad veckorna går fort. Den här veckan innehåller i alla fall mycket att se fram emot. Pappa har varit till Gåskolan, det gick jättebra. Sååå otroligt skönt. Imorgon har mina föräldrar bröllopsdag, 33 år som gifta, jag har en liten present som väntar på dem. Vi ska väl fira med lite god mat också.
Fredag är ju bra i sig själv för att det just är FREDAG. På lördag har vi ett födelsedagbarn, Mamma fyller år, då firar vi igen. Sist ut är söndag med 1:a advent, bara mys och roligheter hela veckan lång. Det är startskottet på en lång och mysig månad med god mat, kalas och gotter J

Det här med födelsedagsbarn är en hektisk tid från nu och framåt, vi har en hel hop med familjemedlemmar som ska firas, kalas på kalas mitt uppe i allt julstök.

Julstöket ja…det är ett kärt besvär. Jag trivs som fisken i vattnet vid juletid, älskar att pynta och plocka fram mina tomtar som snällt stått på vinden och väntat ett helt år. En del av dem har väntat längre eftersom jag och familjen förra året firade jul i Indien. Det blev inte så många tomtar som fick komma fram då. De kommer att få flytta tillbaka upp på vinden tidigare än vanligt, redan under nyårshelgen, för vi åker till Indien igen efter nyår. När vi kommer hem igen så är julhelgerna redan över och jag vill inte mötas av full jul då.



Nu är det matlagning och bakning som står i fokus, även julgodis förstås. Bäst att göra upp en plan om jag ska få det som jag har tänkt. Julklappsinköpen måste jag också börja med, det finns ju en del snälla barn även i år.

Julstressen har inte kommit över mig än, men jag är säker på att snart känns det som i Askungen.
”Vi ska sy, vi ska sticka, vi ska görat ska ni tippa, för den stora galakvällen, så ska vi sy modellen…”
Bilden är från sverigesradio.se
Ikväll har jag jobbat hårt, griljerat helgskinka, bakat 2 sorters kakor, städat och plockat, nu är jag slut som artist och säger...
Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar