Sidor

söndag 24 november 2013

Stränderna Norra Goa

Med mindre än 6 veckor kvar tills vi ger oss av mot Goa, är det dags att planera för våra utflykter. Egentligen tycker jag bäst om att ta dan som den kommer och inte planera så mycket. Men jag vet av erfarenhet att jag kan bli ganska rastlös då och jag är för nyfiken för att bara vara på samma ställe hela tiden.
Det blir inga kyrkobesök den här gången i alla fall, inte heller kryddplantage. Istället blir det några marknader och stränder. Vi har tidigare förutom Calangute beach besökt Morjiim beach och en strand som vi åkte båt till, jag minns inte vad den heter, vi kallar den Robinson Island :)

Nu är jag nyfiken på några andra stränder också:
Arambol beach - Ligger längst norrut i Goa, är en av norra Goas vackraste stränder. Den är inte så exploaterad som t ex Calangute och Baga beach. Det är mindre folk och lugnare, det utövas ofta yoga på stranden.
Arambol beach (wikipedia.org)

Mandrem beach - Också en vacker strand, lite mindre med folk, lite mer öde. Kan vara skönt om man bara vill slappa en dag.
Mandrem beach. (Tripadviser.co.uk)

Morjim beach - Här har vi varit tidigare, vi kallar den för kostranden, det vara många kor som strosade längs stranden, sökte skugga gjorde de också.





Det skulle förstås vara kul att besöka någon strand i södra Goa också, allra helst Agonda beach eftersom det finns sköldpaddor där, vi får väl se om tiden räcker till.

Våra pass har kommit tillbaka med godkända visum, det känns ju bra. Det tog bara 8 arbetsdagar fram och tillbaka, så fort har det aldrig gått tidigare när vi ansökt. Så helt plötsligt så var vi ute i väldigt god tid :)

Tjingeling
Paradisfrun
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar